مفتاح 24 ساعته است

نسخه آزمایشی

مفتاح 24 ساعته است

نسخه آزمایشی

اقدام الهی شیخ رجبعلی خیاط در حمایت از مستأجر

مفتاح 24 | دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۵۱ ب.ظ | ۱ نظر

به گزارش مفتاح 24، سالگرد رحلت رجبعلی نکوگویان معروف به "جناب شیخ" و یا "شیخ رجبعلی خیاط" به تازگی گذشت. 
 
شیخی که بدون اینکه به مکتبی برود و یا اینکه دوره خاصی را بگذراند پا جای پای بزرگانی گذاشت که عرفان را به خوبی می شناختند. اگر چه از شیخ رجبعلی خیاط خاطرات و ویژگی‌های زیادی نقل شده است که در عصر امروز کم نظیر و شاید بی نظیر باشد، اما با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و با توجه به فشار اقتصادی بر مردم مخصوصا در بحث مسکن که از آن به عنوان بزرگترین مانع به منظور افزایش جمعیت خانواده‌ها یاد می شود، ذکر خاطره زیر از این شیخ بزرگوار به مناسبت سالگردش خالی از لطف نیست.

شیخ رجبعلی زندگی ساده‌ای داشت، خودش خیاطی می‌کرد و با دسترنج خودش به سختی روزگار می‌گذراند، شیخ مستاجری داشت که در قسمتی از خانه‌ی او ساکن بودند، زن و شوهر جوانی بودند که احتیاج به منزل داشتند، 20 ریال هم ماهیانه به شیخ اجاره می‌دادند.

پس از مدتی مستاجر شیخ رجبعلی خیاط صاحب فرزند شد، مرد مستاجر به خانه‌ی شیخ رفت، شیخ در گوش راست نوزاد اذان و در گوش چپ اقامه گفت و برای فرزندش دعا کرد.


مادر و پدر نوزاد خوشحال از جای خودشان برخاستند تا به خانه بروند که شیخ به پدر نوزاد گفت: کمی صبر کن باهات کار دارم ...

مرد مستاجر کنار شیخ نشست، شیخ گفت: "داداش جون فرزنددار شدی خرجت بالاتر رفته، از این ماه به جای 20 ریال 18 ریال اجاره بده، 2 ریالشم واسه فرزندت خرج کن، این  20ریال رو هم بگیر اجاره‌ی ماه گذشته‌ایه که بهم دادی، هدیه‌ی من باشه برای قدم نوزادت".

روحش شاد و یادش گرامی‌باد.

  • مفتاح 24

نظرات  (۱)

خدایش بیامرزد!
http://hegzaco.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی