مفتاح 24 ساعته است

نسخه آزمایشی

مفتاح 24 ساعته است

نسخه آزمایشی

چه کسانی زمان ظهور را محاسبه کرده‌اند؟

مفتاح 24 | جمعه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۴:۴۲ ب.ظ | ۱ نظر
به گزارش مفتاح 24، حجت السلام علی بهجت فرزند آیت الله بهجت رحمه الله علیه نقل می‌کند: پدر عبارات و سخنان عجیبی راجع به ظهور حضرت علیه السلام داشت ولی تعیین وقت ظهور و این حرف‌ها نبود و بعضی‌ها مطالب خودشان را به ایشان نسبت می‌دادند. البته این مطلب را هم از قول مرحوم قاضی بیان می‌کرد که ایشان فرموده بود: آن‌هایی که اهل حساب هستند، زمان ظهور را محاسبه کرده‌اند و اگر به شما بگویند همه شما می‌گویید وای، وای، وای! ولی با این حال منافاتی ندارد که دعا آن را نزدیک کند.

حضرت آقا در مورد اینکه ظهور نزدیک است یا بعید است دو نظریه داشتند: یک نظر اینکه از مظالم و حوادث و علائم و قرائن به خصوص اوضاعی که در جهان حاکم است معلوم است که ان‌شاالله ظهور نزدیک است. حتی یک وقت می‌فرمودند: در و دیوار می‌گوید این امر نزدیک است اما یک نظر دیگری هم داشتند که می‌فرمودند این امر ظهور به این زودی تحقق پیدا نمی‌کند. می‌فرمود: اگر به شما بگویم چقدر این امر دور است داد و ناله همه شما بلند می‌شود.

منبع: کتاب العبد

نظرات  (۱)

درود خدا بر آیت الله بهجت
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی